Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Europejskie Wyzwanie Rowerowe otworzy kampanię Kocham Wrocław, wybieram rower

Opublikowano w 21 kwietnia 2015 przez admin

W tym roku Wrocław po raz pierwszy wystartuje w Europejskim Wyzwaniu Rowerowym, które potrwa od 1 do 31 maja. Akcja ta będzie częścią rozpoczynającej się równocześnie kampanii Kocham Wrocław, wybieram rower, zachęcającej wrocławian do jazdy jednośladem w codziennych podróżach. Działania na zlecenie Urzędu Miejskiego zaplanuje i poprowadzi Stowarzyszenie Akcja Miasto.

Europejskie Wyzwanie Rowerowe 2015 to 4. edycja rowerowej rywalizacji mieszkańców miast z całej Europy. Przejechane w trakcie trwania akcji kilometry będą mierzone przy użyciu aplikacji i zapisywane na konto danego miasta – zwycięży to, które uzbiera ich w ten sposób najwięcej. W ubiegłym roku mieszkańcy ponad 30 rywalizujących ze sobą miast przejechali ponad 1,5 mln kilometrów, a najlepsza okazała się Warszawa.

W tym roku do Europejskiego Wyzwania dołącza Wrocław. Udział mogą wziąć wszyscy – wystarczy pobrać bezpłatną aplikację Cycling365 na telefon i pamiętać o jej włączaniu podczas każdej rowerowej podróży po mieście. Oprócz satysfakcji z przejechanych kilometrów na uczestników będą też czekać upominki, m.in. zaproszenia do wrocławskich instytucji kultury czy vouchery na praktyczne zajęcia z bezpiecznej jazdy rowerem w ruchu miejskim. Organizatorom szczególnie zależy na udziale wrocławskich firm i uczelni – dla tych, które zbiorą największą liczbę kilometrów czekają samoobsługowe stacje naprawy rowerów, stojaki oraz nagrody dla indywidualnych uczestników. Szczegółowe instrukcje dotyczące wrocławskiego wyzwania można znaleźć na: www.wybieramrower.org.

Kampania “Kocham Wrocław, wybieram rower” ma na celu promocję poruszania się na rowerze w codziennych podróżach. – Chcemy pokazać rower jako wygodny i stylowy środek transportu, jednocześnie przełamując pewne stereotypy z nim związane – mówi Ewa A. Bałazińska z Akcji Miasto i zapowiada, że oprócz działań wizerunkowych najważniejszym aspektem akcji będzie przede wszystkim edukacja. – Przygotowujemy publikacje na temat przesiadania się na rower. Zależy nam, aby wzrastała świadomość i kultura wszystkich uczestników ruchu, w tym samych rowerzystów – dodaje Bałazińska. Kampania potrwa do końca października 2015.

Stowarzyszenie Akcja Miasto, które realizuje kampanię, to oddolna inicjatywa wrocławian, którzy pragną zmieniać swoje miasto w bardziej przyjazne. Partycypacja, rowery, projekty piesze, miejska przestrzeń czy zieleń to tylko niektóre z tematów podejmowanych przez AM. – Najważniejsze są wspólne działanie, aktywność i radość. Zależy nam na tym, żeby entuzjazmem zarażać innych – mówią członkowie grupy.



Powrót do Aktualności →