Zapisz się do newslettera
Beznazwy-2

Kroniki Nadodrza – kryminalna gra miejska – atrakcje Nocy Nadodrza

Opublikowano w 17 maja 2017 przez admin

Jest rok 1963. Wrocław nawiedza epidemia ospy prawdziwej, zwanej czarną ospą. Chorują 92 osoby, 7 już zmarło. 2000 osób podejrzanych o kontakt z wirusem trafiło do szpitali. Rogatki miasta są zamknięte – Wrocław został poddany kwarantannie. Rankiem 23 lipca na jednym z podwórek na wrocławskim osiedlu Nadodrze znaleziono zwłoki dwóch osób. Jak podało „Słowo Polskie” ofiarami są 43-letni mężczyzna i 28-letnia kobieta. Ich tożsamość jest nieznana. Wiadomo tylko, że ofiary zostały zastrzelone w nocy z 22 na 23 lipca. Przez kolejne tygodnie wszyscy zadają sobie pytanie kto i dlaczego zabił… Z niewiadomych przyczyn wyjaśnienie sprawy zdaje się odwlekać w czasie…

Tak właśnie zaczyna się fabuła kryminalnej gry miejskiej po rewitalizowanym Nadodrzu.
Podczas zeszłorocznej Nocy Nadodrza testowaliśmy prototyp naszej gry – mówi moderatorka projektu Patrycja Radek. Wtedy aż 400 osób zmierzyło się z wyzwaniem. Zebraliśmy wtedy mnóstwo informacji potrzebnych by dokończyć Kroniki Nadodrza. Teraz gra jest dopracowana i można w nią grać codziennie. Dziś zapraszamy, by podczas Nocy Nadodrza wziąć w niej udział.
Zespół opracowujący grę szukał prawdziwych wydarzeń, takich jak epidemia czarnej ospy, która odcięła Wrocław od świata w 1963 roku. Udało się znaleźć postaci, które żyły we Wrocławiu, były wyjątkowo barwne i stały sie inspiracją dla bohaterów kryminalnej gry. Jej uczestnicy, w czteroosobowych zespołach mają do rozwiązania wiele zagadek i łamigłówek. W tym czasie poznają kilkanaście interesujących miejsc: kawiarni, pracowni, zakamarków, miejsc o których niewiele osób jeszcze wie, czy zabytkowych elementów architektonicznych Nadodrza. Muszą wykazać się sprytem, logicznym myśleniem i umiejętnością pracy w grupie.
Gra była projektowana w oparciu o metodykę design Thinking, która wywodzi się z Uniwersytetu Stanforda. Służy do opracowywania innowacyjnych produktów i usług. To żmudny proces, który bardzo mocno angażuje zarówno zespół, jak i odbiorców ostatecznego produktu czy usługi. Nad zadaniem pracuje interdyscyplinarny zespół, dołączani są eksperci zewnętrzni. Wszystko po to by stworzyć rozwiązanie zaskakując, które będzie mocno dopasowane do potrzeb klientów.
Pisząc fabułę, konsultowaliśmy się między innymi z autorami kryminałów Panią Martą Mizuro i Panem Markiem Krajewskim, bacznie słuchając ich rad i wskazówek snuliśmy naszą kryminalną opowieść i opracowując łamigłówki. Wszystko po to, by zaprojektować nowe rozwiązania, które spodobają się użytkownikom – dodaje Joanna Szustakiewicz – drugi moderator projektu.
Gra do nabycia w Infopunkie Łokietka 5; by zagrać potrzeba 4-osobowego zespołu; gra dla osób dorosłych; czas trwania: ok. 3 godziny; cena zestawu 100 zł.
W razie wszelkich pytań prosimy o kontakt: Patrycja Radek: amperami@gmail.com; 609 568 171


Powrót do Aktualności →