Zapisz się do newslettera

Mikrogranty Młodzieżowe – Oceny

mikro_1

WSTĘPAKTUALNOŚCIDOKUMENTYNABORYOCENYHARMONOGRAMKONTAKT


W Naborze 2 Konkursu Mikrogranty młodzieżowe do pierwszego etapu oceny Komisji Oceny Wniosków trafiło 18 pomysłów działań nieformalnych grup młodzieżowych na terenie Wrocławia.

Nabór trwał od 1 do 15 maja 2018.
Spłynęło do nas 18 projektów, które zostały przekazane do oceny formalnej i merytorycznej Komisji Oceny Wniosków. Ostatecznie 11 projektów zostało rekomendowanych do dofinansowania.
Sprawdźcie listę rankingową i czekajcie na informację od koordynatorki ścieżki młodzieżowej na temat warunków dofinansowania.
GRATULUJEMY!

Oto projekty REKOMENDOWANE DO DOFINANSOWANIA:

  1. Grabschen-spacer po Grabiszynie w Breslau (217 pkt).
    Harcerze z Grabiszyna chcą pokazać mieszkańcom, jak wyglądały ich osiedla za czasów niemieckich przed II Wojną Światową i w czasie jej trwania,tworząc płaszczyznę do wspólnej rozmowy i bycia
    ze sobą swoich sąsiadów.Zrobią wystawę zdjęć współczesnego i przedwojennego Wrocławia.
  2. Strefa ciszy ! (199 pkt)
    W lutym 2018 założyli grupę o nazwie KIDO (nazwa to pierwsze litery naszych imion, a także akronim słów angielskich kind-uprzejmy, intelligent-inteligentni, decisive-zdecydowani, open-minded-otwarci ). Celem projektu jest wyznaczenia specjalnego miejsca „Strefy ciszy” dla uczniów , którzy chcą się wyciszyć i skoncentrować. Promocją innego stylu spędzania przerw i wolnych chwil będzie Dzień Ciszy- tego dnia będzie obowiązywał specjalny regulamin oraz zakaz używania telefonów komórkowych.
  3. Młodzież sprząta dziecięcy cmentarz (198 pkt)
    Razem chodzili do szkoły podstawowej i gimnazjum. Mieszkają na jednym osiedlu i znają się od dziecka. Ostatnio podczas gry terenowej po osiedlu dowiedzieli się o zapomnianym cmentarzyku dzieci polskich i niemieckich z czasów II Wojny Światowej w Parku Grabiszyńskim. Chcą zadbać o to miejsce, by stanowiło nie tylko estetyczny element wystroju Parku, w którym się obecnie znajduje, ale także miejsce Pamięci, miejsce wspólnej historii ludności polskiej i niemieckiej. Do sprzątania chcą zaangażować mieszkańców osiedli Grabiszyn, Grabiszynek i Oporów, którzy z parku korzystają podczas spacerów.
  4. ABC bezpiecznego mieszkańca (188 pkt)
    Grupa poznała się podczas wolontariatu w Stowarzyszeniu TRATWA. Planują zorganizować spotkania z mieszkańcami Wrocławia dotyczące bezpieczeństwa (jak reagować np. na próby wyłudzenia pieniędzy, zaprezentują podstawowe techniki samoobrony i przeanalizują je wspólnie z policją
    i strażą miejską).
  5. Jesienna integracja na festynie (181 pkt)
    Grupę zaprzyjaźnionych nastolatek, w większości z jednej klasy,które działają w Kole Wolontariatu, łączy chęć podejmowania różnych pozaszkolnych działań i pomagania innym. Chciałyby lepiej zintegrować lokalną społeczność. Stąd pomysł zaproszenia na festyn pobliskiego przedszkola, a także studentów i pracowników Politechniki Wrocławskiej. Program zabaw na festynie ,który przygotują, ma przyczynić się do uwrażliwienia lokalnej społeczności na specyfikę szkoły integracyjnej,do jakiej uczęszczają.
  6. WrocLove – zakochaj się na nowo (178 pkt)
    Są grupą wrocławskiej młodzieży,którą interesuje działanie społeczne. Chcą zintegrować społeczność lokalną przy wspólnym odkrywaniu na nowo miasta. Dla uczestników zabawy przygotują specjalną mapę po Wrocławiu.
  7. Pasja do ludzi i samego siebie (166 pkt
    Grupa młodzieży harcerskiej planuje zorganizować zbiórkę surowców wtórnych oraz przekształcić je do ponownego wykorzystania w sposób twórczy. Mają na celu przedstawienie lokalnej społeczności problemu, jakim jest zbyt duże zużycie produktów i tworzenie odpadów. Chcą zainspirować uczestników do kreatywnego i ponownego wykorzystywania środków.Poprzez przeprowadzone ścieżek warsztatów kreatywnych pokażą jak wiele rzeczy można się nauczyć dzięki innym.
  8. Muzyka wielu kultur (162 pkt)
    Znajomi ze świetlicy integracyjnej Zakątek Krasnoludka chcą zapoznać inne dzieci ze świetlicy
    z różnorodnością kultur. Zaplanowalii, że multikulturowa podróż odbędzie się dzięki warsztatom muzycznym. Przy okazji będą promować ciekawy sposób na spędzanie czasu wolnego wśród dzieci
    i młodzieży.
  9. Wrocław od Odry (157 pkt)
    Znajomi ze świetlicy integracyjnej Zakątek Krasnoludka promują zdrowy styl życia, na powietrzu.
    Dla kolegów i koleżanek zaplanowali zajęcia edukacyjne i piknik nad Odrą, pełen aktywności na świeżym powietrzu.
  10. Odżywiaj się zdrowo, by żyć kolorowo! (150 pkt)
    Uczniowie jednej klasy będą promować zdrowy styl życia w swojej szkole. Zaplanowali zawody sportowe, budkę ze zdrową żywnością oraz warsztaty dotycząc zdrowego stylu życia. Liczą,że przy okazji zintegrują uczniów różnych klas.
  11. Trasy rowerowe Wrocław dla XYZ (120 pkt)
    Uczniowie Technikum nr 7 będą promować zdrowy styl życia na rowerze. Uczniowie będą wyznaczać ciekawe trasy rowerowe,robić fotorelacje z ich przebiegu, aktywizując się i integrując.

Lista Rankingowa


W Naborze 1 Konkursu Mikrogranty młodzieżowe do pierwszego etapu oceny Komisji Oceny Wniosków trafiło 15 pomysłów działań nieformalnych grup młodzieżowych na terenie Wrocławia.

Nabór trwał od 1 do 15 marca 2018.
Spłynęło do nas 15 projektów, które zostały przekazane do oceny formalnej i merytorycznej Komisji Oceny Wniosków. Ostatecznie 14 projektów zostało rekomendowanych do dofinansowania.
Sprawdźcie listę rankingową i czekajcie na informację od koordynatorki ścieżki młodzieżowej na temat warunków dofinansowania.

GRATULUJEMY!

Oto projekty REKOMENDOWANE DO DOFINANSOWANIA:

  1. Kreatyści – sztuka uczuć (240 pkt)
    Grupa znajomych z różnych liceów przeprowadzi warsztaty: muzyczne, naukowe, plastyczne i kreatywne dla dzieci
    ze świetlicy środowiskowej i jednego z wrocławskich szpitali, w celu rozwijania kreatywności u dzieci ,czy oderwania ich od nie zawsze przyjaznej rzeczywistości.
  2. Licealiści przeciw mowie nienawiści (240 pkt)
    Uczennice jednej klasy, działające w wolontariacie szkolnym . Chcą walczyć z mową nienawiści, kształtować postawy empatii wobec drugiego człowieka, włączając mieszkańców ulicy Haukego Bosaka do wspólnych działań, m.in. namalowania muralu i zamalowania napisów promujących mowę nienawiści.
  3. Challenge Dance (239 pkt)
    Uczniowie klasy 1 Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych stworzyli scenariusz zajęć ruchowych w oparciu
    o choreografię taneczną. Są to proste do nauczenia układy taneczne. Planują prowadzić zajęcia
    w klasach 0-3 szkoły podstawowej oraz w ośrodku społecznym (pogotowie opiekuńcze lub dom dziecka). Chcą tym samym propagować aktywność fizyczną wśród najmłodszych.
  4. Czas na herbatę! (225 pkt)
    Grupa o nazwie OKI (pierwsze litery imion członków grupy,a także akronim słów angielskich open -minded –otwarci , kind- uprzejmy, intelligent-inteligentni) dostrzegli potrzebę stworzenia miejsca w szkole o charakterze nieformalnym, przyczyniającego się do rozmów o sprawach istotnych dla społeczności szkolnej, gdzie rozmowa przy filiżance herbaty będzie łagodzić konflikty i frustracje. Podsumowaniem projektu będzie zorganizowanie Dnia Szacunku
    do siebie.
  5. ,,Młodzi wobec nieistniejącego świata” – spektakl (223 pkt)
    Celem projektu jest mądre i delikatne wprowadzenie młodzieży z gimnazjum nr 30 i LO nr VIII w trudny temat przemijania ze wszystkimi, łączącymi się z tym zjawiskami: starością, chorobą, niepełnosprawnością
    i w końcu śmiercią. Uczniowie i absolwenci Gimnazjum nr 30 zaplanowali spektakl, spotkanie z filozofką oraz wizytę w hospicjum.
  6. W domu czy na ulicy – Twój refleks się liczy- I MIĘDZYSZKOLNY TURNIEJ PIERWSZEJ POMOCY (205 pkt)
    Uczniowie klasy trzeciej w Zespole Szkół Teleinformatycznych i Elektronicznych we Wrocławiu, czynni harcerze, chcą promować zasady udzielania pierwszej pomocy wśród uczniów/ennic wrocławskich szkół, integrując ich przy okazji. Dlatego w ramach projektu planują I Międzyszkolny Turniej Pierwszej Pomocy.
  7. Trójkąt Tworzy Nowy Cyrk-edycja nr 2 (204 pkt)
    Dziewczyny, których pasją jest cyrk, chcą poprowadzić warsztaty cyrkowo-teatralne dla dzieci z Przedmieścia Oławskiego, by wspólnie przygotować się do przedstawienia. Promują ideę Nowego Cyrku, integrując zarazem społeczność lokalną przy wspólnym działaniu.
  8. 8. Pierwsze kroki samodzielności (204 pkt)
    Uczniowie klasy 1 Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych stworzyli scenariusz zajęć obejmujący tematykę bezpieczeństwa dzieci. Tematyka zajęć obejmować będzie następujące zagadnienia:
    Bezpieczne przechodzę przez ulicę,Co zrobić gdy zaczepi Cię nieznajomy,Atak pas,czy Bezpieczna droga do szkoły. Przeprowadzą warsztaty dla uczniów szkół podstawowych.
  9. „Wsiąść do pociągu nie byle jakiego” (202 pkt)
    Kolegów z klasy oraz ze świetlicy środowiskowej łączy pasja, miłość do pociągów. Chcą propagować wiedzę
    o pociągach wśród młodszych i starszych grup świetlicowych. Zorganizują warsztaty modelarskie,wyjście
    do Kolejkowa oraz przejażdżki pociągiem,przyczyniając się tym samym do większej integracji młodzieży.
  10. (NIE)oczywisty urok Przedmieścia Oławskiego (201 pkt)
    Samorząd uczniowski z IV Liceum Ogółnokształcącego chce przełamać stereotypy dotyczące Przedmieścia Oławskiego. Zaprosi uczniów i mieszkańców do konkursu fotograficznego o swojej dzielnicy.
  11. Licealiści uczą dzieci pierwszej pomocy- warsztaty (193 pkt)
    Uczniowie jednej klasy z VI Liceum Ogółnokształcącego interesują się ratownictwem medycznym i chcą zaprosić do udziału w samodzielnie prowadzonych warsztatachh dzieci, które mieszkają na Pilczycach, w okolicach szkoły.
  12. Festynowe działanie, pierwszej pomocy nauczanie (193 pkt)
    Grupa młodzieży z harcerstwa chce pokazać społeczności lokalnej osiedla podczas festynu działalność pozaszkolną młodzieży ,aby spróbować obalić w oczach osób starszych stereotyp beztroskich, leniwych i aspołecznych młodych ludzi .Będą prowadzić punkt pierwszej pomocy, edukując starszych i młodszych.
  13. . Jestem patriotą- co to znaczy? – VI Seminarium Samorządów Uczniowskich we Wrocławiu (183 pkt)
    Członkowie samorządu uczniowskiego w Zespole Szkół Teleinformatycznych i Elektronicznych we Wrocławiu widzą potrzebę integracji Samorządów Uczniowskich z różnych szkół, zorganizowania imprezy środowiskowej, stworzenia nauczycielom i uczniom płaszczyzny do wymiany wiedzy i doświadczeń w ramach problematyki patriotycznej.Chcą promować wśród młodzieży postawę patriotyzmu oraz zorganizować wydarzenie w ramach obchodów „100 Rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości”.
  14. Wrocławska Zbiórka Integracyjna (137 pkt)
    Członkom jednej drużyny harcerskiej – 347 Próbnej Wrocławskiej Drużyny Wędrowniczej „Watra”, zależy na integracji uczniów szkół średnich oraz osób w wieku 16-21, pokazaniu alternatyw dla telefonów i komputerów, propagowaniu aktywnego trybu życia. Planują spotkanie integracyjne, przygotowujące młodzież do wspólnego wyjazdu.

 

Lista rankingowa