Zapisz się do newslettera

Mikrogranty Młodzieżowe – Oceny

mikro-mlodziezowe

WSTĘPAKTUALNOŚCIDOKUMENTYNABORYOCENY
HARMONOGRAMPROJEKTY ZREALIZOWANEKONTAKT

W Naborze 3 2019 Konkursu Mikrogranty młodzieżowe do pierwszego etapu oceny Komisji Oceny Wniosków trafiło 16 pomysłów działań nieformalnych grup młodzieżowych na terenie Wrocławia.
Nabór trwał od 1 do 15 września 2019.

Spłynęło do nas 16 projektów, które zostały przekazane do oceny formalnej i merytorycznej Komisji Oceny
Wniosków. Ostatecznie 15 projektów zostało rekomendowanych do dofinansowania.
Sprawdźcie listę rankingową i czekajcie na informację od koordynatorki ścieżki młodzieżowej na temat
warunków dofinansowania.

GRATULUJEMY!

Oto projekty REKOMENDOWANE DO DOFINANSOWANIA:

  1. Wrocławskie CELINKI dla Chłopca i Dziewczynki (240 pkt)
    We trójkę znają się ze wspólnych imprez młodzieżowych oraz z osiedla. Tym razem będą integrować młodzież wokół ważnego tematu autyzmu, przygotowali warsztaty edukacyjne dla rówieśników, a także razem uszyją poduszki „Celinki” dla dzieci z niepełnosprawnością
    z przedszkola terapeutycznego.
  2. „Mały, duży ziemi służy” (238 pkt)
    Są uczniami/ennicami jednej klasy- 3B w Technikum nr 13. Celem ich projektu jest lokalna integracja najmłodszych dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów wokół idei proekologicznych. Spotkania, pogadanki, warsztaty , konkursy, zbiórki w duchu eko– oto bogaty plan ich działań.
  3. Azja-ICC-polskim Intercity przez kontynent kontrastów (238 pkt)
    Grupa przyjaciółek ze świetlicy środowiskowej Tobiaszki zainspirowana kulturą azjatycką proponuje podróż: kulinarną, kulturalną, muzyczną i artystyczną przez ten piękny kontynent, wierząc, że zmieni ona podejście do inności i przełamie stereotypy kulturowe. Podróżować będą podopieczni/ne świetlicy podczas prowadzonych przez dziewczyny warsztatów i zabaw.
  4. ŚWIATEŁKO BOŻONARODZENIOWE (238pkt)
    Uczennice tej samej szkoły lubią udzielać się społecznie. Chcą sprawić, żeby ludzie
    z osiedla Huby i z pobliskich osiedli, bez względu na wiek, mogli się spotkać przy wigilijnym stole. Zorganizują więc świąteczne spotkanie pełne przysmaków, upominków,
    a przede wszystkim serdeczności i wspólnego śpiewania.
  5. Wersy Szczepina, czyli czytanie poezji na Szczepinie (223 pkt)
    Poznali się w LO 12,gdzie wspólnie organizują dużo działań
    i postanowili wyjść z pomysłami do okolicznych mieszkańców/nek, których/e zintegrują przy…poezji. W planach mają spotkania z wrocławskimi poetami/kami. A wszystko to na Szczepinie!
  6. O NIEPODLEGŁEJ INACZEJ (215 pkt)
    Grupa inicjatywna to młodzież z jednej szkoły. Projekt ma być realizowany po to, żeby wspólnie ze społecznością lokalną – mieszkańcami bloków 10cio i 4ro piętrowych z Hub urządzić radosne, kolorowe obchody Święta Niepodległości, połączyć we wspólnym działaniu (warsztaty, koncert, poczęstunek) osoby w różnym wieku.
  7. Podróż po świecie roślin (201 pkt)
    Większość z nich jest uczniami/ennicami Liceum Ogólnokształcącego „Sollers”.
    Celem projektu jest kształtowanie poczucia odpowiedzialności
    i szacunku do przyrody wśród przedszkolaków, uczniów i nauczycieli liceum oraz wśród mieszkańców pobliskiego osiedla. W planach, m.in. warsztaty edukacyjne oraz stworzenie w przedszkolu „żywej ściany” z roślin pochodzących z różnych stron i ekosystemów świata.
  8. „Mikołaj z budowlanką – I Ty zostań Mikołajem” (196 pkt)
    Grupa aktywnych, młodych ludzi, w natłoku obowiązków stara się także pomagać w lokalnym środowisku, tym razem organizując akcję świąteczną dla Dziennego Ośrodka Psychiatrii i Zaburzeń Mowy dla Dzieci i Młodzieży. Chcą tym samym propagować ideę wolontariatu w swojej szkole i uwrażliwić młodzież na problemy innych.
  9. Skarbonka młodego człowieka (188 pkt)
    Są uczniami/ennicami Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnego, przedstawicielami/kami klas 2 i 3, prężnie działającymi w samorządzie uczniowskim. Celem ich projektu jest organizacja obchodów Międzynarodowego Miesiąca Oszczędzania (październik) – edukacja uczniów klas 1-3 i 5-8 szkoły podstawowej w zakresie tematów związanych z pieniędzmi: moje pierwsze kieszonkowe wydatki młodego człowieka jak oszczędzać pieniądze.
  10. Slajmujemy przeciw przemocy (187 pkt)
    Przyjaciele/ciółki z różnych szkół i klas spotykają się na podwórkach, placach zabaw, w parkach, na zajęciach w CAT, w Klubie E-świat prowadzonym przez Fundację Dajmy Szansę. W ich gronie są też młodsze dzieci, w tym byłe uczennice SP nr 9. Chcą pokazać, że potrafią organizować twórczo czas bez konfliktów i przemocy, współpracować, tworzyć. Planują zorganizować warsztaty tworzenia slajmów pod hasłem “przeciw przemocy”. Projekt kierują do społeczności z dzielnicy Krzyki, osiedli Tarnogaj, Huby, Gaj, Przedmieście Oławskie.

  11. Odczarujmy Halloween (179 pkt)
    Wszyscy poznali się podczas otwarcia Centrum Aktywności Tarnogaju rok temu. W projekcie chcą odczarować święto Halloween, które jest źle kojarzone, zachęcając okolicznych mieszkańców/ki do wspólnej zabawy: będą warsztaty z ekspertem do spraw tradycji, maskarady i gotowanie.

  12. Wigilia dla zwierząt (153 pkt)
    Poznali się w technikum budowlanym, połączeni wspólną troską o dobro zwierząt. Będą opowiadać młodzieży i dorosłym z otoczenia szkoły o ciężkim losie zwierząt, odwiedzać schronisko dla zwierząt, kontaktować się z TOZ…jednym słowem-edukować w imieniu tych, którzy głosu nie mają.

  13. W świecie seniora (153 pkt)
    Grupa uczniów/ennic z Zespołu szkół Ekonomiczno-Administracyjnych, kierunek Technik Reklamy angażuje się w projekty społeczne. Tym razem zaplanowali szkolenie dla osób 50+,mieszkańców/nek sąsiadujących ze szkołą domów pomocy społecznej. Zapoznają ich z nowymi technologiami-podstawową obsługą komputera m.in. w celu szybkiego komunikowania się z rodziną i znajomymi.

  14. Dzień Talentu (125 pkt)
    Wolontariusze/szki, pełniący rolę asystentów/tek w Młodzieżowym Klubie Sportowym „Parasol” Wrocław poznali się przez wspólną pasję, jaką jest piłka nożna oraz chęć wychowywania poprzez sport kolejnych pokoleń pasjonatów piłki nożnej. W swoim projekcie będą aktywizować sportowo chętne dzieci, prowadząc samodzielnie zajęcia
    dla nich.

  15. Przyjemne z pożytecznym – młodzież sprząta Parki Narodowe (120 pkt)
    Uczniowie/uczennice 3-4 klas technikum interesują się przyrodą i chcą tę pasję przekazać innym. Planują zaangażowanie młodzieży w swój proekologiczny projekt, połączony z przebywaniem w naturze i sprzątaniem parków.

Jeśli Wasz projekt nie uzyskał dofinansowania, skonsultujcie wniosek z koordynatorką i … złóżcie (poprawiony) jeszcze raz w kolejnym naborze!!!

Lista rankingowa


W Naborze 2 2019 Konkursu Mikrogranty młodzieżowe do pierwszego etapu oceny Komisji Oceny Wniosków trafiło 11 pomysłów działań od nieformalnych grup młodzieżowych na terenie Wrocławia.
Nabór trwał od 1 do 15 maja 2019.

Spłynęło do nas 11 projektów, które zostały przekazane do oceny formalnej i merytorycznej Komisji Oceny Wniosków. Ostatecznie 10 projektów zostało rekomendowanych do dofinansowania.
Sprawdźcie listę rankingową i czekajcie na informację od koordynatorki ścieżki młodzieżowej na temat warunków dofinansowania.

GRATULUJEMY!

Oto projekty REKOMENDOWANE DO DOFINANSOWANIA:

  1. Pożegnanie wakacji (232 pkt)
    Uczniowie jednej szkoły postanowili zrobić coś dla innych! W międzypokoleniowej grupie razem porozmawiają o zdrowym żywieniu, odpowiedzialnych zakupach. Efektem współdziałania będzie mini stragan ze zdrową żywnością i prace plastyczno-florystyczne uczestniczek/ków, a przede wszystkim lokalna integracja.
  2. Artystyczne dzieciaki (189 pkt)
    Grupa młodych ludzi z jednego osiedla szukała sposobu na ciekawe spędzenie wakacji. Postanowili zrobić twórcze zajęcia w ogrodzie dla dzieci z lokalnego przedszkola.
  3. Happening na Rynku (185 pkt)
    Pasjonatki sztuki zaplanowały malarski plener-happening na wrocławskim Rynku, żeby zainspirować Wrocławian i zachęcić ich do twórczego działania. Efekty będzie można zobaczyć na wieńczącej projekt wystawie.
  4. Poza zasięgiem, ale w przyjaźni (183 pkt)
    Wychowankowie Klubu Aktywności i Rozwoju dla Dzieci i Młodzieży E-świat, prowadzonego przez Fundację Dajmy Szansę oraz Ogniska Wychowawczego nr 1, prowadzonego przez Stowarzyszenie Pomocy Iskierka, będą zachęcać lokalnie do plenerowego spędzania Światowego Dnia Bez Telefonu Komórkowego, organizując warsztaty ekologiczne i taneczne.
  5. Bodypainting (175 pkt)
    Znają się z Centrum Rozwoju i Aktywności Dzieci i Młodzieży Muchobór Wielki. Połączyły ich wspólne zainteresowania i chęci angażowania się w wydarzenia społeczne dla mieszkańców osiedla. Projekt ma się przyczynić do twórczej formy spędzania czasu wolnego razem z bliskimi bądź dalszymi sąsiadami podczas warsztatów bodypainting. Efekty zostaną uwiecznione na zdjęciach.
  6. Drzewoterapia (162 pkt)
    Znają się z liceum – Zespołu Szkół Plastycznych im. Stanisława Kopystyńskiego we Wrocławiu. Wspólnie spędzają dużo czasu w szkole, ale ich znajomość przekracza budynek szkoły i wyjeżdżają razem w góry (Bieszczady, ale nie tylko), na festiwale muzyczne i promują wśród rówieśników ekologiczne podejście do życia. Projekt ma na celu nauczenie ludzi, jak radzić sobie ze stresem poprzez korzystanie z natury, rozpoczęcie drogi ku integracji sąsiedzkiej, zawiązanie grupy wsparcia, która w przyszłości będzie pomagać sobie nawzajem i polepszać życie na płaszczyznach społecznych, ekologicznych i prozdrowotnych.
  7. Zielnik Wrocławia (154 pkt)
    Są młodymi osobami, które chętnie angażują się wolontariacko na terenie miasta Wrocław. Celem ich projektu jest poszerzenie wiedzy lokalnych kolegów i koleżanek o ekologii i przyrodzie.
    W czasie zajęć będą szukać zielonych miejsc w naszym mieście. Każdy z uczestników będzie prowadził swój zielnik, w którym upamiętni swoje „znaleziska”.
  8. Zdrowa Krowa (146 pkt)
    Poznały się m.in. w czasie praktyki studenckiej w Centrum Aktywności Tarnogaj. Celem ich projektu jest pokazanie dzieciom i młodzieży, że można jeść zdrowo i smacznie a zarazem ciekawie. Oprócz warsztatów zorganizują wegetariański piknik, łamiąc stereotypy dotyczące diet wegańskich oraz wegetariańskich.
  9. Muzyczna podróż do Tybetu (138 pkt)
    Poznali się w czasie… Festiwalu „Kontrapunkt” w Szczecinie. Postanowili zorganizować koncert gongów tybetańskich w Centrum Aktywności Tarnogaj, przy okazji ucząc mieszkańców i mieszkanki osiedla odpoczynku i technik relaksacyjnych, zainspirowanych odległą kulturą Tybetu.
  10. „Wrocław bez tajemnic – aktywny, młody Wrocławianin w terenie” – wycieczki edukacyjne z przewodnikiem (120 pkt)
    Znają się ze Świetlicy „Zakątek krasnoludka” i postanowili wzmocnić w kolegach i koleżankach poczucie przynależności lokalnej. Będą zwiedzać Wrocław, dzieląc się efektami inspiracji z lokalną społecznością.

Jeśli Wasz projekt nie uzyskał dofinansowania, skonsultujcie wniosek z koordynatorką i … złóżcie (poprawiony) jeszcze raz w kolejnym naborze!!!

Lista rankingowa


W Naborze 1 2019 Konkursu Mikrogranty młodzieżowe do pierwszego etapu oceny Komisji Oceny Wniosków trafiło 27 pomysłów działań od nieformalnych grup młodzieżowych na terenie Wrocławia.

Nabór trwał od 1 do 28 lutego 2019.
Spłynęło do nas 27 projektów, które zostały przekazane do oceny formalnej i merytorycznej Komisji Oceny Wniosków. Ostatecznie 25 projektów zostało rekomendowanych do dofinansowania.
Sprawdźcie listę rankingową i czekajcie na informację od koordynatorki ścieżki młodzieżowej na temat warunków dofinansowania.

GRATULUJEMY!

Poniżej lista rankingowa:

  1. Festiwal Talentów (232 pkt)
    Grupa działająca przy Samorządzie Uczniowskim w SP 37 chce zintegrować środowiska szkolne i osiedlowe i wzmocnić w nich odpowiedzialność za poprawę funkcjonowania swojej społeczności. Zaplanowali Festiwal Talentów, podczas którego odbędą się występy uczniów, rodzinne i sąsiedzkie aktywności artystyczne, karaoke, małe konkurencje sportowe, kiermasz prac (w tym prac osób niepełnosprawnych), prezentacje pasji i talentów dorosłych.
  2. 1 maja, jakiego nie znacie (217 pkt)
    Są wychowankami Klubu Aktywności i Rozwoju dla Dzieci
    i Młodzieży E-świat, prowadzonego przez Fundację Dajmy Szansę oraz Ogniska Wychowawczego nr 1, prowadzonego przez Stowarzyszenie pomocy Iskierka. Projekt kierują do społeczności z dzielnicy Krzyki,osiedla Huby i okolic. Ze względu na brak oferty animacji lokalnej, postanowili… zaangażować się w nią sami! Chcą zaktywizować lokalną społeczność (osoby zróżnicowane pod względem wieku i tradycji, osoby z różnym statusem materialnym
    i pochodzeniem) przy okazji obchodów Święta Pracy.
  3. Barwne zwyczaje wielkanocne (216 pkt)
    Grupa uczniów z tej samej szkoły przy okazji Wielkanocy chce zintegrować mieszkańców/nki osiedli na Hubach i Gaju – to dobra okazja, żeby bardziej się poznać, zaprosić nowe osoby, spędzić czas na warsztatach i na wielkanocnym śniadaniu.
  4. Mikro Wro Music (215 pkt)
    Połączyły ich wspólne pasje, gra na instrumentach i chęć do działania w środowisku młodzieżowo-artystycznym.
    Celem projektu jest promowanie działalności artystycznej młodych, utalentowanych osób. Uczestnicy tego projektu będą mieli okazję poznać rówieśników działających w podobnych obszarach zainteresowań oraz rozwinąć swoje umiejętności artystyczne
    i intelektualne. Działania zwieńczy koncert, na który zaproszą społeczność lokalną.
  5. Po co komu dobre rady? (196 pkt)
    Koledzy z jednej klasy, uczący się zawodu cukiernik, spotkają dzieci i rodziców, łącząc Dzień Dziecka ze Świętem Dobrych Rad. Zainicjują w ten sposób międzypokoleniową dyskusję nad tzw. dobrymi radami w perspektywie młodszych i starszych, tworząc tym samym pole do integracji i wzajemnego zrozumienia.
  6. Bądźmy razem (188 pkt)
    Uczniowie/ennice technikum chcą wprowadzić zmiany
    w postawach rówieśników poprzez integrację, głębsze wzajemne poznanie się i poprawę komunikacji między uczniami i nauczycielami. Chcieliby przenieść ideę wzajemnego poznania się poza szkołę, organizując “Spotkanie międzypokoleniowe”, oraz stworzyć miejsce wolne od negatywnych zachowań – strefę przyjaźni – gdzie można spędzić czas, pielęgnując wzajemne relacje podczas rozmów, ale także na wspólnych grach (planszówki).
  7. Mamy i córki… też Mamy (181 pkt)
    Uczniowie jednej szkoły, uczący się zawodu kucharz małej gastronomii, chcą w Dniu Matki zintegrować lokalnie mamy i córki, tworząc zaczątek platformy kobiecych spotkań mieszkanek osiedli Krzyki, Huby czy Gaj.
  8. Projekt LAF-Labor Ac Futurum (180 pkt)
    Poznali się dzięki swoim różnorodnym pasjom. Ich celem jest uświadamianie młodzieży na temat trendów przyszłości, świadomego planowania kariery. Zorganizują i przeprowadzą działania dostarczające wiedzy młodym osobom o zmianach na przyszłym rynku pracy oraz w technologii i kompetencjach temu towarzyszących.
  9. W trosce o dobro ptaków (176 pkt)
    Działają w jednej drużynie harcerskiej. Chcą zbudować budki lęgowe dla ptaków i rozwiesić je na terenach szkół i przedszkoli na Muchoborze Małym i Nowym Dworze. Dodatkowo będą też edukować dzieci i młodzież z osiedla, uświadamiając je, jak ważna jest troska o ptaki.
  10. Me som Rom – Sąsiedzkie integracje (174 pkt)
    Znają się ze świetlicy integracyjnej „Zakątek Krasnoludka” prowadzonej prze Fundację Integracji Społecznej „Prom”, która jest miejscem spotkań dzieci i młodzieży polskiej i romskiej. W Międzynarodowy Dzień Roma, 8 kwietnia 2019, chcą wspólnie świętować, słuchać opowieści o życiu, obyczajach i tradycjach romskich, uczyć się wspólnie, bawić i tańczyć – zintegrować swoją małą, lokalną, wielokulturową wspólnotę.
  11. Święta od serca – Wielkanocna Manufaktura Lokalna (173 pkt)
    Grupa ze świetlicy integracyjnej „Zakątek Krasnoludka” do wspólnego przygotowywania świątecznych dekoracji chce zaprosić całe rodziny, żeby mogły spędzić kreatywnie czas w atmosferze przyjaźni, z dala od problemów dnia codziennego. Dodatkowo na warsztaty zaproszą seniorów, „babcie -sąsiadki”, osoby samotne ze społeczności lokalnej, aby mogły choć na chwilę oderwać się od samotnej codzienności. Będzie to sprzyjało integracji wielopokoleniowej, zacieśnieniu więzów między uczestnikami projektu, dzieci dodatkowo zdobędą doświadczenie wolontariackie, staną się nie tylko odbiorcami pomocy, ale też same nauczą się, jak wspomóc innych w potrzebie.
  12. Dzień Kreatywności na Worcella (169 pkt)
    Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych zaangażują całą społeczność szkolną i współpracujące ze szkołą firmy w podniesienie kompetencji miękkich młodzieży, organizując samodzielnie pełen warsztatów i prelekcji Dzień Kreatywności.
  13. Moja pierwsza kamera otworkowa (163 pkt)
    Pasjonatki fotografii poprzez warsztaty chcą podzielić się lokalnie swoim hobby. W ten sposób zainicjują spotkanie osób o podobnych zainteresowaniach. Wierzą, że udział w warsztatach będzie początkiem nowych znajomości, które w efekcie mogą przekształcić się we wspólne odkrywania kolejnych zagadnień fotograficznych
  14. Trójkąt tworzy Nowy Cyrk – edycja 4 (162 pkt)
    Koleżanki, które poznały się podczas praktyki studenckiej, będą kontynuować warsztaty z dziećmi z Przedmieścia Oławskiego i wspólnie tworzyć przedstawienie cyrkowo-teatralne. Jako problem Przedmieścia, który próbują projektem rozwiązać, dostrzegają brak możliwości rozwijania swoich pasji oraz małą integrację lokalnej społeczności.
  15. OFFLINE – Wyloguj się do życia (157 pkt)
    Uczniowie klasy 1 i 4 Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych przygotują kampanię reklamową w swojej szkole, która będzie miała na celu pokazanie problemów z uzależnieniem od mediów społecznościowych oraz internetu. Kampania będzie opierać się na serii plakatów, filmie oraz wydarzeniu zorganizowanym w auli szkolnej.
  16. Witamina N, czyli czas na las (156 pkt)
    Znają się ze świetlicy integracyjnej „Zakątek Krasnoludka”, prowadzonej prze Fundację Integracji Społecznej „Prom”. Zależy im na pokazaniu, że nawet w miejskiej dżungli można znaleźć kawałek przyrody. Zaplanowali grę terenową, w której uczestnicy poszerzą swoją wiedzę przyrodniczą i ekologiczną, nauczą się m.in., jak czytać znaki z przyrody, jak orientować się w terenie, jakie korzyści mamy
    z przebywania na świeżym powietrzu itp. oraz zadbają o przyrodę podczas akcji sprzątania lasu.
  17. BoscoRolki (155 pkt)
    Poznali się w Oratorium Św. Jana Bosko przy pl. Grunwaldzkim. Problem, z którym postanowili się zmierzyć w projekcie, to brak aktywnego trybu życia wśród dzieci i młodzieży zamieszkującej teren parafii Najświętszego Serca Jezusa i innych ulic dzielnicy Śródmieścia. Celem projektu są m.in.: wypromowanie aktywności sportowej jaką jest jazda na rolkach oraz integracja rodzinna
    i rówieśnicza.
  18. Listy do chorych dzieci (154 pkt)
    Grupa młodzieżowych aktywistek poprzez wysłanie listów chorym dzieciom chce dodać im otuchy, aby miały pozytywny impuls, który sprawi, że łatwiej będzie im wytrwać w swojej chorobie. Przeglądając profile dzieci na portalu marzycielskapoczta.pl zauważyły, że wiele dziewczynek interesuje się fotografią i modelingiem, dlatego chcą zrobić sesję zdjęciową w stylu bajkowym (długie suknie) i wysłać te zdjęcia w listach.
  19. Zakręcony świat zwierząt (148 pkt)
    Wolontariuszki ze świetlicy środowiskowej zauważyły, że dzieci/młodzież często nie wiedzą, jak obchodzić się ze zwierzętami. Chcą uświadomić młodzież i dzieci, by pomagały np. bezdomnym zwierzętom. Poprowadzą lekcje na temat różnych zwierząt, po których młodsi będą mieli świadomość, na czym polega „odpowiedzialność” w stosunku do zwierząt.
  20. 6 zmysł (138 pkt)
    ART JTM to nieformalna grupa nietuzinkowych, kreatywnych nastolatków. Celem ich projektu jest… znalezienie szóstego zmysłu! Planują połączyć osoby, które najpewniej czują się w poszczególnych zmysłach, jak i te, które nie zostały wszystkimi zmysłami obdarzone, aby wspólnymi siłami dojść do tego, co łączy nas pomimo naszych różnic. Wnioski przedstawią w finałowym spektaklu „6 zmysł”.
  21. Cytatowo (131 pkt)
    ART JTM to nieformalna grupa nietuzinkowych, kreatywnych nastolatków. Ich projekt ma charakter kulturalno-społeczny. Jego celem jest sprawić, aby dorośli zatrzymali się na chwilę, odrywając od problemów dnia codziennego, i podjęli próbę refleksji wraz z młodymi ludźmi. Częścią projektu jest konfrontacja problemów i spojrzenia na codzienność uczestników z różnych grup wiekowych, która pozwala na różnorodność perspektyw.
  22. Gra terenowa „To nasza KOLEJ” (128 pkt)
    Koledzy z klasy oraz ze świetlicy środowiskowej poprzez realizację swojego projektu chcą pokazać, że warto realizować swoje pasje, nawet jeśli niektórym wydają się one czasami dziwaczne. Liczą,
    że uda im się „zarazić” kolegów i koleżanki miłością do świata pociągów, poznawania nowych rzeczy oraz umożliwić im aktywne i ciekawe spędzenie dnia.
  23. Podstawy treningu kalistenicznego (123 pkt)
    Są grupą młodych osób, które aktywnie spędzają czas, doskonaląc się w ćwiczeniach z własną masą ciała, zwanych kalisteniką. Poznali się w szkole i na boisku na Polanie Karłowickiej. Celem projektu jest zwrócenie uwagi mieszkańców społeczności lokalnej na konieczność uprawiania aktywności fizycznej, jako elementu zapewniającego zdrowie i sprawność ruchową.
  24. Nadodrzański Konkurs Talentów (122 pkt)
    Mieszkankom Nadodrza zależy na poprawieniu wizerunku osiedla, które wg nich cały czas jest postrzegane jako niebezpieczne
    i patologiczne. Chcą pokazać, że mieszka tu bardzo dużo utalentowanej młodzieży. Założeniem jest pokazanie młodych talentów nadodrzańskich, niezależnie od dziedziny, oraz zintegrowanie rówieśników i wyciągnięcie ich z domów.
  25. Dzieciaki-Zdolniaki – 2019 (120 pkt)
    Większość członków grupy chodzi do jednej klasy w IET przy ul. Drukarskiej. Głównymi celami projektu jest aktywizacja ruchowa jak i rozwój edukacyjny podopiecznych Rodzinnych Domów Dziecka oraz nawiązanie między nimi pozytywnych relacji, dzięki czemu dzieci nawiążą nowe znajomości. Grupa chce też zachęcić młodzież ze szkolnego środowiska do angażowania się w tego typu wydarzenia i projekty w przyszłości.

Lista rankingowa


W Naborze 3 otwartym Konkursu Mikrogranty kolejne grupy inicjatywne młodzieży otrzymała rekomendację do dofinansowania projektu. Poniżej lista rankingowa.

  1. Sparrows’ world (162 pkt)
    Koleżanki z grupy inicjatywnej uczęszczały razem do gimnazjum nr 49 we Wrocławiu. Ich celem jest zwrócenie uwagi mieszkańców Wrocławia i okolic na problem wymierania wróbli. Dlatego chcą zwiększyć ilość karmników, w których wróble będą mogły systematycznie jeść.
  2. Warsztaty świąteczne DIY (134 pkt)
    Grupa inicjatywna chce zintegrować małą społeczność lokalną i zacieśnić więzy sąsiedzkie przy wspólnym wykonywaniu świątecznych ozdób.

Lista rankingowa


W Naborze 3 otwartym Konkursu Mikrogranty młodzieżowe jeszcze można aplikować, składając formularz zgłoszeniowy z wymarzonym projektem i otrzymać 1000 zł na jego realizację! W ostatnim tygodniu otrzymaliśmy kolejny wniosek! Poniżej lista rankingowa.

  1. Przygoda w realu (128 pkt)
    Grupa z Osiedla Osobowice-Rędzin chce zintegrować mieszkańców/nki przy grze terenowej, wierząc, że nowe kontakty różnych grup osiedlowych zaowocują zwiększeniem aktywności społecznej i nowymi wspólnymi projektami.

Lista rankingowa


W Naborze 3 otwartym Konkursu Mikrogranty młodzieżowe jeszcze można aplikować, składając formularz zgłoszeniowy z wymarzonym projektem i otrzymać 1000 zł na jego realizację! W ostatnim tygodniu otrzymaliśmy kolejny wniosek! Poniżej lista rankingowa.

  1. Prawa dziecka i prawa ucznia to prawa człowieka (180 pkt)
    Samorząd uczniowski Zespołu Szkół Teleinformatycznych i Elektronicznych wraz z uczniami swojej szkoły i SP 85 będą świętować Dzień Tolerancji i Rocznicę uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka i Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Celem jest integracja młodzieży i dzieci z okolicy, uwrażliwienie na innych i aktywizacja społeczna.

Lista rankingowa


W Naborze 3 otwartym Konkursu Mikrogranty młodzieżowe otrzymaliśmy nowy wniosek, rekomendowany do dofinansowania. Poniżej lista rankingowa.

  1. Roztańczone pokolenia (197 pkt)
    Grupa młodzieży – wolontariuszek ze świetlicy środowiskowej, chce zintegrować różne grupy pokoleniowe z Karłowic i Ołbina, promując jednocześnie aktywność fizyczną od juniora do seniora!

Lista rankingowa


W Naborze 3 otwartym Konkursu Mikrogranty młodzieżowe otrzymaliśmy nowy wniosek, rekomendowany do dofinansowania. Poniżej lista rankingowa.

  1. I TY możesz zostać świętym Mikołajem (136 pkt)
    Grupa młodzieży pisze o sobie: „Chcielibyśmy pokazać, że warto robić coś dla innych i przy okazji realizacji tego celu zintegrować wolontariuszy szkolnych przy wspólnym działaniu na rzecz dzieci z Dziennego Ośrodka Psychiatrii i Zaburzeń Mowy dla Dzieci i Młodzieży”.

Lista rankingowa


W Naborze 3 otwartym Konkursu Mikrogranty młodzieżowe otrzymaliśmy kolejne 2 wnioski! Poniżej lista rankingowa.

Projekty REKOMENDOWANE DO DOFINANSOWANIA:

  1. Stwórzmy razem kalendarz (144 pkt)
    Młodzież z grupy inicjatywnej chce zintegrować lokalną społeczność przy… wspólnej sesji zdjęciowej! Efektem działań będzie kalendarz z fotografiami.
  2. Zielono NAM (139 pkt)
    Młodzież z IV LO zintegruje uczniów/ennice i nauczycieli/lki przy wspólnym zazielenianiu dziedzińca liceum.

Lista rankingowa


W Naborze 3 otwartym Konkursu Mikrogranty młodzieżowe otrzymaliśmy 2 nowe wnioski! Poniżej lista rankingowa.

Projekt REKOMENDOWANY DO DOFINANSOWANIA:

  1. Ohayo Anime – dzień dobry Anime (150 pkt)
    Młodzież zafascynowana kulturą Japonii i anime poprowadzi w świetlicy środowiskowej spotkania, podczas których podzieli się z innymi dziećmi i młodzieżą swoja pasją – będą wspólnie oglądać filmy anime oraz zorganizują dwa minikonwenty (uczestnicy przebiorą się za ulubione postaci z anime).

Lista rankingowa


W Naborze 3 Konkursu Mikrogranty młodzieżowe do pierwszego etapu oceny Komisji Oceny Wniosków trafiło 17 pomysłów działań nieformalnych grup młodzieżowych na terenie Wrocławia.

Nabór trwał od 1 do 15 września 2018.

Spłynęło do nas 17 projektów, które zostały przekazane do oceny formalnej i merytorycznej Komisji Oceny Wniosków. Ostatecznie 11 projektów zostało rekomendowanych do dofinansowania.
Sprawdźcie listę rankingową i czekajcie na informację od koordynatorki ścieżki młodzieżowej na temat warunków dofinansowania.
GRATULUJEMY!

Oto projekty REKOMENDOWANE DO DOFINANSOWANIA:

  1. Wokół choinki miłe wspominki (194 pkt)
    Koleżanki z osiedla chcą zintegrować mieszkańców/nki osiedli Huby czy Gaj wokół wigilijnego stołu, stworzyć warunki do bycia razem, dzielenia się wspomnieniami i doświadczeniami różnych grup pokoleniowych.
  2. Czym skorupka za młodu nasiąknie (165 pkt)
    Uczennice Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych przygotują szkolne obchody Międzynarodowego Dnia Oszczędzania (konkursy, giełda bankowa), aby uświadomić młodzież, jak istotne jest sprawne zarządzanie własnymi finansami.
  3. Zapomniane ścieżki Sępolna (164 pkt)
    Absolwenci Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I Stopnia nr 2 im. Fryderyka Chopina chcą zainicjować działania zmierzające do zwiększenia świadomości społeczności lokalnej o własnym osiedlu. Projekt ma charakter wielopokoleniowy, jest skierowany do seniorów, którzy będą mogli sobie przypomnieć, jak wyglądało kiedyś Sępolno, jak również do dzieci i młodzieży, które zostaną poinformowane o unikalnych walorach osiedla.
  4. Życzliwi są wśród nas (162 pkt)
    Grupa z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 5 chce zintegrować społeczność szkolną i osiedlową poprzez udział wszystkich grup wiekowych w obchodach Dnia Życzliwości (np. konkurs na film krótkometrażowy, wspólne sadzenie drzewek etc.).
  5. Mikołajowy Międzyszkolny Mecz Szachowy Uczniów, Nauczycieli i Społeczności lokalnej w Zespole Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych 2 (161 pkt)
    Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych chcą zorganizować Mikołajowy Międzyszkolny Mecz Szachowy pomiędzy szkołami oraz lokalną społecznością, poprzedzony warsztatami i wymianą wiedzy oraz pasji różnych grup lokalnych .
  6. Akcja Animacja! (160 pkt)
    Grupa inicjatywna pasjonuje się sztuką. Podczas międzypokoleniowych warsztatów chcą nauczyć innych posługiwać się technikami cyfrowymi i pokazać, że za pomocą animacji poklatkowej można przekazywać informacje, uwiecznić rodzinne chwile bądź wykorzystać tę formę do promocji siebie i swojej marki. Chcą zmienić stereotyp, że multimedia są tylko dla młodych.
  7. Piknik patriotyczny (156 pkt)
    Grupa młodzieży z Zespołu Szkół Logistycznych jest żywo zainteresowana problematyką niepodległościową i zorganizuje plenerową imprezę o charakterze militarnym p.n. „Piknik patriotyczny”. Mają nadzieję, że zaproponowany program wzbudzi zainteresowanie uczniowskiej społeczności szkolnej, a także społeczności lokalnej oraz zainspiruje innych do twórczych działań w przyszłości.
  8. „Ocalić od zapomnienia” – wystawa pamiątek z lat 1918-1945 (154 pkt)
    Celem projektu jest utrwalenie duchowej i materialnej spuścizny ludzi przybyłych do Wrocławia po wojnie z różnych stron, poprzez zorganizowanie stałej wystawy pamiątek pochodzących z lat 1918-1945. Grupa inicjatywna ma zamiar zaapelować do społeczności szkolnej oraz mieszkańców osiedla Huby o przekazanie rodzinnych zdjęć, dokumentów lub ich kserokopii, a także przedmiotów codziennego użytku, ozdób czy odznaczeń.
  9. Trójkąt tworzy Nowy Cyrk – edycja 3 (134 pkt)
    Koleżanki z Przedmieścia Oławskiego, pasjonujące się cyrkiem, chcą zintegrować lokalną społeczność różnych pokoleń poprzez wspólne przygotowanie i wystawienie przedstawienia teatralno-cyrkowego.
  10. W zdrowym ciele zdrowy duch (133 pkt)
    Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych przygotują zajęcia o zasadach zdrowego żywienia oraz zajęcia ruchowe dla uczniów innych szkół. Ich celem jest promocja zdrowego stylu życia.
  11. Kolejarze-Modelarze (129 pkt)
    Koledzy z klasy oraz ze świetlicy środowiskowej Tobiaszki zorganizują warsztaty modelarskie dla innych dzieci, dzieląc się swoją pasją.

Jeśli Wasz projekt nie uzyskał dofinansowania, skonsultujcie wniosek z koordynatorką i … złóżcie (poprawiony) jeszcze raz! Prowadzimy wciąż nabór otwarty, więc nie poddawajcie się i aplikujcie!

Lista Rankingowa


W Naborze 2 Konkursu Mikrogranty młodzieżowe do pierwszego etapu oceny Komisji Oceny Wniosków trafiło 18 pomysłów działań nieformalnych grup młodzieżowych na terenie Wrocławia.

Nabór trwał od 1 do 15 maja 2018.
Spłynęło do nas 18 projektów, które zostały przekazane do oceny formalnej i merytorycznej Komisji Oceny Wniosków. Ostatecznie 11 projektów zostało rekomendowanych do dofinansowania.
Sprawdźcie listę rankingową i czekajcie na informację od koordynatorki ścieżki młodzieżowej na temat warunków dofinansowania.
GRATULUJEMY!

Oto projekty REKOMENDOWANE DO DOFINANSOWANIA:

  1. Grabschen – spacer po Grabiszynie w Breslau (217 pkt).
    Harcerze z Grabiszyna chcą pokazać mieszkańcom, jak wyglądały ich osiedla za czasów niemieckich przed II Wojną Światową i w czasie jej trwania, tworząc płaszczyznę do wspólnej, sąsiedzkiej rozmowy i bycia ze sobą. Zrobią wystawę zdjęć współczesnego i przedwojennego Wrocławia.
  2. Strefa ciszy! (199 pkt)
    W lutym 2018 założyli grupę o nazwie KIDO – nazwa to pierwsze litery ich imion, a także akronim słów angielskich: kind (uprzejmy), intelligent (inteligentni), decisive (decydujący) i open-minded (otwarci). Celem projektu jest wyznaczenia specjalnego miejsca – strefy ciszy – dla uczniów, którzy chcą się wyciszyć i skoncentrować. Promocją innego stylu spędzania przerw i wolnych chwil będzie Dzień Ciszy – tego dnia będzie obowiązywał specjalny regulamin oraz zakaz używania telefonów komórkowych.
  3. Młodzież sprząta dziecięcy cmentarz (198 pkt)
    Razem chodzili do szkoły podstawowej i gimnazjum. Mieszkają na jednym osiedlu i znają się od dziecka. Ostatnio, podczas gry terenowej na osiedlu, dowiedzieli się o zapomnianym cmentarzyku dzieci polskich i niemieckich z czasów II Wojny Światowej w Parku Grabiszyńskim. Chcą zadbać o to miejsce, by stanowiło nie tylko estetyczny element wystroju Parku, w którym się obecnie znajduje, ale było także miejscem pamięci – miejscem wspólnej historii ludności polskiej i niemieckiej. Do sprzątania chcą zaangażować mieszkańców osiedli Grabiszyn, Grabiszynek i Oporów, którzy z parku korzystają podczas spacerów.
  4. ABC bezpiecznego mieszkańca (188 pkt)
    Grupa poznała się podczas wolontariatu w Stowarzyszeniu TRATWA. Planują zorganizować spotkania z mieszkańcami Wrocławia, dotyczące bezpieczeństwa (jak reagować np. na próby wyłudzenia pieniędzy), zaprezentują podstawowe techniki samoobrony i przeanalizują je wspólnie z policją i strażą miejską.
  5. Jesienna integracja na festynie (181 pkt)
    Grupę zaprzyjaźnionych nastolatek, w większości z jednej klasy, które działają w Kole Wolontariatu, łączy chęć podejmowania różnych pozaszkolnych działań i pomagania innym. Chciałyby lepiej zintegrować lokalną społeczność. Stąd pomysł zaproszenia na festyn dzieci z pobliskiego przedszkola, a także studentów i pracowników Politechniki Wrocławskiej. Program zabaw na festynie, który przygotują, ma przyczynić się do uwrażliwienia lokalnej społeczności na specyfikę szkoły integracyjnej, do jakiej uczęszczają.
  6. WrocLove – zakochaj się na nowo (178 pkt)
    Są grupą wrocławskiej młodzieży, którą interesuje działanie społeczne. Chcą zintegrować społeczność lokalną przy wspólnym odkrywaniu na nowo miasta. Dla uczestników zabawy przygotują specjalną mapę Wrocławia.
  7. Pasja do ludzi i samego siebie (166 pkt)
    Grupa młodzieży harcerskiej planuje zorganizować zbiórkę surowców wtórnych oraz przekształcić je do ponownego wykorzystania w sposób twórczy. Mają na celu przedstawienie lokalnej społeczności problemu, jakim jest zbyt duże zużycie produktów i tworzenie odpadów. Chcą zainspirować uczestników do kreatywnego i ponownego wykorzystywania środków. Poprzez przeprowadzenie warsztatów kreatywnych pokażą, jak wiele rzeczy można się nauczyć dzięki innym.
  8. Muzyka wielu kultur (162 pkt)
    Znajomi ze świetlicy integracyjnej „Zakątek Krasnoludka” chcą zapoznać inne dzieci ze świetlicy z różnorodnością kultur. Zaplanowali, że multikulturowa podróż odbędzie się dzięki warsztatom muzycznym. Przy okazji będą promować ciekawy sposób na spędzanie czasu wolnego wśród dzieci i młodzieży.
  9. Wrocław od Odry (157 pkt)
    Znajomi ze świetlicy integracyjnej „Zakątek Krasnoludka” promują zdrowy styl życia, na powietrzu. Dla kolegów i koleżanek zaplanowali zajęcia edukacyjne i piknik nad Odrą, pełen aktywności na świeżym powietrzu.
  10. Odżywiaj się zdrowo, by żyć kolorowo! (150 pkt)
    Uczniowie jednej klasy będą promować zdrowy styl życia w swojej szkole. Zaplanowali zawody sportowe, budkę ze zdrową żywnością oraz warsztaty dotycząc zdrowego stylu życia. Liczą, że przy okazji zintegrują uczniów różnych klas.
  11. Trasy rowerowe Wrocław dla XYZ (120 pkt)
    Uczniowie Technikum nr 7 będą promować zdrowy styl życia na rowerze. Uczniowie będą wyznaczać ciekawe trasy rowerowe, robić fotorelacje z ich przebiegu, aktywizując się i integrując.

Lista Rankingowa


W Naborze 1 Konkursu Mikrogranty młodzieżowe do pierwszego etapu oceny Komisji Oceny Wniosków trafiło 15 pomysłów działań nieformalnych grup młodzieżowych na terenie Wrocławia.

Nabór trwał od 1 do 15 marca 2018.
Spłynęło do nas 15 projektów, które zostały przekazane do oceny formalnej i merytorycznej Komisji Oceny Wniosków. Ostatecznie 14 projektów zostało rekomendowanych do dofinansowania.
Sprawdźcie listę rankingową i czekajcie na informację od koordynatorki ścieżki młodzieżowej na temat warunków dofinansowania.

GRATULUJEMY!

Oto projekty REKOMENDOWANE DO DOFINANSOWANIA:

  1. Kreatyści – sztuka uczuć (240 pkt)
    Grupa znajomych z różnych liceów przeprowadzi warsztaty: muzyczne, naukowe, plastyczne i kreatywne dla dzieci
    ze świetlicy środowiskowej i jednego z wrocławskich szpitali, w celu rozwijania kreatywności u dzieci, czy oderwania ich od nie zawsze przyjaznej rzeczywistości.
  2. Licealiści przeciw mowie nienawiści (240 pkt)
    Uczennice jednej klasy, działające w wolontariacie szkolnym, chcą walczyć z mową nienawiści i kształtować postawy empatii wobec drugiego człowieka, włączając mieszkańców ulicy Haukego-Bosaka do wspólnych działań, m.in. namalowania muralu i zamalowania napisów promujących mowę nienawiści.
  3. Challenge Dance (239 pkt)
    Uczniowie klasy 1 Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych stworzyli scenariusz zajęć ruchowych w oparciu o choreografię taneczną. Są to proste do nauczenia układy taneczne. Planują prowadzić zajęcia w klasach 0-3 szkoły podstawowej oraz w ośrodku społecznym (pogotowie opiekuńcze lub dom dziecka). Chcą tym samym propagować aktywność fizyczną wśród najmłodszych.
  4. Czas na herbatę! (225 pkt)
    Młodzież z grupy o nazwie OKI – pierwsze litery imion członków grupy, a także akronim słów angielskich: open-minded (otwarci), kind (uprzejmy) i intelligent (inteligentni) – dostrzegła potrzebę stworzenia w szkole miejsca o charakterze nieformalnym, przyczyniającego się do rozmów o sprawach istotnych dla społeczności szkolnej, gdzie rozmowa przy filiżance herbaty będzie łagodzić konflikty i frustracje. Podsumowaniem projektu będzie zorganizowanie Dnia Szacunku do siebie.
  5. Młodzi wobec nieistniejącego świata – spektakl (223 pkt)
    Celem projektu jest mądre i delikatne wprowadzenie młodzieży z gimnazjum nr 30 i LO nr VIII w trudny temat przemijania, ze wszystkimi łączącymi się z tym zjawiskami: starością, chorobą, niepełnosprawnością i ostatecznie śmiercią. Uczniowie i absolwenci Gimnazjum nr 30 zaplanowali spektakl, spotkanie z filozofką oraz wizytę w hospicjum.
  6. W domu czy na ulicy – Twój refleks się liczy- I MIĘDZYSZKOLNY TURNIEJ PIERWSZEJ POMOCY (205 pkt)
    Uczniowie klasy trzeciej w Zespole Szkół Teleinformatycznych i Elektronicznych we Wrocławiu, czynni harcerze, chcą promować zasady udzielania pierwszej pomocy wśród uczniów/ennic wrocławskich szkół, przy okazji ich integrując. Dlatego w ramach projektu planują I Międzyszkolny Turniej Pierwszej Pomocy.
  7. Trójkąt Tworzy Nowy Cyrk – edycja nr 2 (204 pkt)
    Dziewczyny, których pasją jest cyrk, chcą poprowadzić warsztaty cyrkowo-teatralne dla dzieci z Przedmieścia Oławskiego, by wspólnie przygotować się do przedstawienia. Promują ideę Nowego Cyrku, integrując zarazem społeczność lokalną przy wspólnym działaniu.
  8. Pierwsze kroki samodzielności (204 pkt)
    Uczniowie klasy 1 Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych stworzyli scenariusz zajęć obejmujący tematykę bezpieczeństwa dzieci. Tematyka zajęć obejmować będzie następujące zagadnienia:
    – Bezpieczne przechodzę przez ulicę,
    – Co zrobić, gdy zaczepi Cię nieznajomy?
    – Atak pas,
    – Bezpieczna droga do szkoły.
    Przeprowadzą warsztaty dla uczniów szkół podstawowych.
  9. Wsiąść do pociągu nie byle jakiego (202 pkt)
    Kolegów z klasy oraz ze świetlicy środowiskowej łączy pasja i miłość do pociągów. Chcą propagować wiedzę o pociągach wśród młodszych i starszych grup świetlicowych. Zorganizują warsztaty modelarskie, wyjście do Kolejkowa oraz przejażdżki pociągiem, przyczyniając się tym samym do większej integracji młodzieży.
  10. (NIE)oczywisty urok Przedmieścia Oławskiego (201 pkt)
    Samorząd uczniowski z IV Liceum Ogólnokształcącego chce przełamać stereotypy dotyczące Przedmieścia Oławskiego. Zaprosi uczniów i mieszkańców do konkursu fotograficznego o swojej dzielnicy.
  11. Licealiści uczą dzieci pierwszej pomocy – warsztaty (193 pkt)
    Uczniowie jednej klasy z VI Liceum Ogólnokształcącego interesują się ratownictwem medycznym i chcą zaprosić do udziału w samodzielnie prowadzonych warsztatach dzieci, które mieszkają na Pilczycach w okolicach szkoły.
  12. Festynowe działanie, pierwszej pomocy nauczanie (193 pkt)
    Grupa młodzieży z harcerstwa podczas festynu chce pokazać społeczności lokalnej działalność pozaszkolną młodzieży, aby spróbować obalić w oczach osób starszych stereotyp beztroskich, leniwych i aspołecznych młodych ludzi. Będą prowadzić punkt pierwszej pomocy, edukując starszych i młodszych.
  13. . Jestem patriotą – co to znaczy? – VI Seminarium Samorządów Uczniowskich we Wrocławiu (183 pkt)
    Członkowie samorządu uczniowskiego w Zespole Szkół Teleinformatycznych i Elektronicznych we Wrocławiu widzą potrzebę integracji Samorządów Uczniowskich z różnych szkół. Chcą zorganizować imprezę środowiskową i stworzyć nauczycielom i uczniom płaszczyznę do wymiany wiedzy i doświadczeń w ramach problematyki patriotycznej. Chcą promować wśród młodzieży postawę patriotyzmu oraz zorganizować wydarzenie w ramach obchodów „100 Rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości”.
  14. Wrocławska Zbiórka Integracyjna (137 pkt)
    Członkom jednej drużyny harcerskiej – 347 Próbnej Wrocławskiej Drużyny Wędrowniczej „Watra” – zależy na integracji uczniów szkół średnich oraz osób w wieku 16-21, pokazaniu alternatyw dla telefonów i komputerów oraz propagowaniu aktywnego trybu życia. Planują spotkanie integracyjne, przygotowujące młodzież do wspólnego wyjazdu.

 

Lista rankingowa