Zapisz się do newslettera
pokaz_społecznej_super_mocy

Przyjdź na Przegląd kampanii społecznych!

Opublikowano w 5 lipca 2013 przez admin

Już 26 maja o godzinie 16:00 w Centrum Kongresowym Hali Stulecia we Wrocławiu podczas „Dolnośląskiego Forum Organizacji Pozarządowych i Aktywności Społecznej 2013” odbędzie się premiera Pokazu Społecznej Super Mocy, czyli prawdziwa uczta audiowizualna zogniskowana wokół wąskiego tematu: kampanii społecznych emitowanych w Polsce, które jednak dotyczą i angażują WSZYSTKICH.

„Pokaz Społecznej Super Mocy”  jest częścią projektu o tej samej nazwie, realizowanego przez Fundację Wspierania Organizacji Pozarządowych „Umbrella”, współfinansowanego ze środków Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Projekt zakłada promocję aktywności społecznej poprzez przeglądy kampanii społecznych (przykłady dobrych praktyk opatrzone komentarzem ekspertów) oraz nową odsłonę portalu www.sektor3.wroclaw.pl promującego aktywność społeczną Dolnego Śląska.

Naszym celem jest promocja liderów bądź organizacji czy innych podmiotów generujących aktywność społeczną w regionie oraz prezentacja dobrych przykładów-inspiracji, które zyskały popularność i uznanie w promowaniu idei, zmianie postaw i przekonań społecznych w skali ogólnopolskiej – mówi Katarzyna Demitrewicz, koordynator projektu.

Przegląd Kampanii Społecznych będzie prezentował kampanie społeczne emitowane w Polsce, które dotyczą i angażują wszystkich poprzez wykorzystanie massmediów, charakter ogólnopolski kampanii, powszechność problemów poruszanych w kampaniach. Przegląd nie będzie wycinkiem tego, co dzieje się na świecie, ale poglądowym zestawieniem wyselekcjonowanych kampanii adresowanych do Polaków.

W czasie moderowanych paneli dyskusyjnych odpowiemy m. in. na pytania: Dlaczego akurat te a nie inne komunikaty? Czy to nasze polskie problemy? Które z postaw społecznych promujemy? A które przekonania chcemy zmieniać? Jaki przekaz społeczny faktycznie przyczynia się do kształtowania naszych przekonań?

Oprócz samych spotów reklamowych zaprezentujemy szereg działań realizowanych w ramach kampanii, co pozwoli zrozumieć proces/mechanizm zmiany postaw społecznych. Pokaz nie będzie rankingiem kampanii, lecz przeglądem najlepszych – zdaniem organizatorów projektu – kampanii, które w ostatnim roku pojawiły się w mediach.

Podczas każdej emisji przeglądu publiczność odda swój głos na „Kampanię ze społeczną super mocą” (wyróżnienie), które wraz z nagrodą zostanie wręczone organizatorowi kampanii.

W trakcie przeglądów będzie możliwość bezpłatnego pobrania prezentowanych materiałów w postaci ww. „Paczki do multiplikacji w regionie” – do swobodnej, bezpłatnej prezentacji/emisji w regionie. Paczka będzie przekazywana lokalnym liderom zmian społecznych, lokalnym NGO, firmom zaangażowanym społecznie, przedstawicielom administracji publicznej oraz grupom nieformalnym, których działalność koncentruje się wokół wolontariatu i działań społecznie użytecznych.

Miejsca emisji Pokazu Społecznej Super Mocy – nasi Partnerzy Przeglądu:

  • Hala Stulecia – premiera przeglądu, 26. maja 2013 r., godz. 16:00, Centrum Kongresowe przy wrocławskiej pergoli – sala konferencyjna „C”, poziom -1 

Dołącz do wydarzenia na facebooku: https://www.facebook.com/events/361482843963826/

  • Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego – termin do ustalenia
  • Wrocławskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR3 – termin do ustalenia

Do naszych partnerów dołączyło też Kino Nowe Horyzonty! :)

Moderatorzy premiery 26. maja:

  • Kuba Wygnański – Pracownia Badań i Innowacji Społecznych Stocznia, Rada Działalności Pożytku Publicznego
  • Marcin Świejkowski – portal kampaniespoleczne.pl

Goście specjalni premiery – inicjatorzy/ organizatorzy/ twórcy kampanii prezentowanych podczas przeglądu:

  • „Nie kupuj żywych karpi” – „Nie baw się w kata kup karpia w płatach” – Jacek Bożek – założyciel i prezes Klubu Gaja i Beata Tarnawa – artystka zaangażowana w działania Klubu Gaja
  • Fundacja Aktywnej Rehabilitacji – w mocnym składzie: Tomasz Łyko, Andrzej Szponder, Katarzyna Rapacka, Adam Bartków – kampania „Pełnoprawni i Aktywni”
  • „Rak – to się leczy!” – Bohdan Pecuszok – Prezes Fundacji Rosa
  • jedna z inicjatorek kampanii „Dom dziecka nie dla dziecka” i „Stypendia dla dzieci z domów dla dzieci” – Pani Elżbieta Prządka z TOWARZYSTWA NASZ DOM

Pokaz Społecznej Super Mocy i paczka do multiplikacji w regionie nie są przedsięwzięciem komercyjnym. Jesteśmy Fundacją i nie działamy dla zysku. Wstęp na wszystkie emisje przeglądu będzie bezpłatny. Również paczka do multiplikacji w regionie będzie przekazywana podmiotom zainteresowanym emisją przeglądu w swoim mieście CAŁKOWICIE BEZPŁATNIE.



Powrót do Aktualności →