Zapisz się do newslettera

Zespół

grzegorzGrzegorz Tymoszyk – koordynator Centrum Sektor 3

Zarządza zespołem pracowników merytorycznych i obsługi, reprezentuje Centrum na zewnątrz, także doradza i prowadzi szkolenia dla ngo; z zamiłowania, ale i konieczności – pełni w Sektorze 3 funkcję „złotej rączki”, naprawiając rzeczy nie do naprawienia 😉

Pedagog, absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego (1988) i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (2008 studia podypl.), działacz pozarządowy. Przez całe dorosłe życie związany z organizacjami pozarządowymi: podharcmistrz w ZHP, niejawnym Ruchu Harcerskim i ZHR, organizator turystyki w PTTK, zawodowy instruktor survivalu, autor i kierownik programu edukacyjno-wychowawczego dla młodzieży w Fundacji Hobbit, członek-założyciel Grupy Jurajskiej GOPR, były członek Regionalnego Panelu Ekspertów „III Sektor dla Polski”. W latach 1993-2000 urzędnik samorządowy we Wrocławiu.

Obecnie: prezes Fundacji „Umbrella”, koordynator Wrocławskiego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych Sektor 3, wykładowca w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, członek Rady ds. Ekonomii Społecznej DOPS, członek Stałej Konferencji projektu „Strategiczna Mapa Drogowa Rozwoju Sektora Obywatelskiego w Polsce”, ekspert Panelu Głównego projektu „Laboratorium Wrocław. Miasto przyszłości” w ramach ESK 2016. Ratownik górski w Grupie Jurajskiej GOPR, plutonowy podchorąży rez. NSR w 10 Brygadzie Kawalerii Pancernej.

Odznaczony: brązowym Krzyżem Zasługi, odznaką Zasłużony dla Chorągwi Dolnośląskiej ZHP, złotą odznaką Zasłużony Działacz LOK, medalem Za Zasługi Stowarzyszenia Kombatantów Misji Pokojowych ONZ, brązowym medalem Za Zasługi dla Pożarnictwa.

Interesuje się historią, wojskowością i polityką. W czasie wolnym uprawia m.in. narciarstwo zjazdowe i wędrówkowe, żeglarstwo, jazdę konną, wspinaczkę halową i skalną, jest pilotem-paralotniarzem, grotołazem, jeździ na rowerze i motocyklu, podróżuje (ostatnio 5 tygodni po Indiach), wędruje po górach; dwukrotnie zdobył Mt Blanc w Alpach, Pico de Aneto w Pirenejach, a także najwyższe szczyty m.in. Hiszpanii, Ukrainy, Krymu, Rumunii, Bułgarii, Albanii.

Syn Mateusz (1990) inżynier budowy maszyn, pasjonat rowerów górskich i singletracków działa jako przewodniczący Rady Nadzorczej Fundacji POMBA.

Córka Agnieszka (1992) inżynier technologii chemicznej, studiuje zarządzanie produkcją na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Pracownicy sekretariatu

Anna Dworak – specjalista ds. administracji, informacji i statystyki

Absolwentka europeistyki i ekonomii na Uniwersytecie Wrocławskim. Swoją przygodę z trzecim sektorem rozpoczęła w 2013 roku. Od tej pory pracuje w partnerskim projekcie Fundacji Umbrella  – Punkcie Informacji Europejskiej Europe Direct-Wrocław prowadzonym przez Centrum Edukacji i Badań Społecznych. Do jej obowiązków należy prowadzenie dokumentacji, pisanie merytorycznych sprawozdań z działalności Punktu oraz sporządzanie raportów w wersji papierowej i elektronicznej za pomocą europejskiej platformy internetowej.  Zajmuje się także prowadzeniem warsztatów o Unii Europejskiej dla organizacji pozarządowych oraz  lekcji europejskich w szkołach, przedszkolach i świetlicach środowiskowych. Od 2014 roku w wolnych chwilach pomaga jako ambasador przy projektach Biura Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

 

DSC07962 (1)

Joanna Ławniczak – specjalista ds. administracji, informacji i statystyki

Absolwentka Wydziału Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu w zakresie Cybernetyki Ekonomicznej i Informatyki, specjalność Ekonometria i Statystyka oraz studiów podyplomowych w zakresie rachunkowości i kontroli podatkowej. Przez wiele lat księgowa w biznesie, administracji państwowej i samorządowej, obecnie próbuje współpracy z trzecim sektorem, gdzie ma nadzieję na spotkanie osób które chcą przez realizację projektów wpływać na otoczenie, ludzi i małe lokalne społeczności. Od września 2015 roku wolontariuszka w Fundacji Umbrella która zobowiązała się do świadczenia pomocy w finansach i rachunkowości.

 

 

 

 

paulinaPaulina Pawełczak – asystentka ds. administracji , komunikacji oraz statystyki

Absolwentka Studium Psychologii z Socjologią o specjalizacji Terapeuta Uzależnień. Przez półtora roku wolontariuszka w świetlicy środowiskowej „Źródełko”, uczestniczka projektu „Zatrudnienie wspomagane” prowadzonego przez Fundację Eudajmonia. Od września 2015 roku w Fundacji Umbrella. Miłośniczka obozów żeglarskich, Mazur oraz psychologii.

 

 

 

 

 

 

Doradcy

agnieszkaAgnieszka Cisowska – specjalista ds. doradztwa i wspierania ngo w zakresie rachunkowości i rozliczania projektów; zastępca koordynatora Centrum; zarządzanie

Absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii na kierunkach: administracja oraz ekonomia menedżerska. Słuchaczka studiów podyplomowych z zakresu przygotowania pedagogicznego o tematyce administracyjno-prawnej oraz z zakresu ekonomii. Posiada kilkuletnie doświadczenie w realizacji projektów finansowanych zarówno ze źródeł krajowych jak i zagranicznych, np. IW Equal, PO KL, FIO, fundusze gminne, samorządowe, rządowe. Pomimo doświadczeń w administracji samorządowej oraz biznesie najlepiej czuje się w trzecim sektorze, gdzie realizuje projekty zmieniające ludzi, otoczenie, małe społeczności, choć, na co dzień ogląda tylko „papierki”.

 

Urszula Bandurowska – specjalista ds. doradztwa, wspierania i animowania ngo

Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego (specjalizacja z edukacji dorosłych i marketingu społecznego oraz poradnictwa zawodowego i coachingu). Z organizacjami pozarządowymi współpracuje od 5 lat. Na co dzień pracuje w Fundacji Wspierania Organizacji Pozarządowych „Umbrella”, przy realizacji projektu Wrocławskie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3. Odpowiada głównie za organizację szkoleń, doradztwo oraz opiekę nad stażystami, praktykantami i wolontariuszami.  Dodatkowo tworzy i koordynuje projekty finansowane ze środków Gminy Wrocław oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego m.in.: „PRomuj swoje NGO!” i „Podniesienie standardów prowadzenia księgowości w NGO na Dolnym Śląsku”. Od 2012r. zaangażowana w realizację Dolnośląskich Targów Organizacji Pozarządowych, a w szczególności za rekrutowanie i kontakt z organizacjami. W 2013r. – nominowana do nagrody „Dolnośląski Wolontariusz Roku”.

Hanna Janczak – specjalista ds. doradztwa, wspierania i animowania ngo

Z wykształcenia politolog. Przez wiele lat związana z Fundacją Edukacji Przedszkolnej i Fundacją Ka-tet, w których pozyskiwała środki i realizowała projekty EFS związane z edukacją dzieci i dorosłych. Projekt „Małe Przedszkole jest fajne”, koordynowany przez nią, został wyróżniony w konkursie Dobre praktyki EFS 2012 i otrzymał tytuł „Najlepsza inwestycja w człowieka 2012”. Uczestniczka warsztatów Design Thinking oraz Cyber Akademii realizowanej w ramach ESK 2016. Wraz z Fundacją Twórcze Miejsce Kobiet realizuje projekt „Senior z otwartą głową”, w którym prowadzi warsztaty z poezji współczesnej w Saloniku Trzech Muz.

 

 

 

Paweł Wojtyczka – informatyk, specjalista ds. utrzymania sieci teleinformatycznych oraz zarządzania narzędziami IT

Absolwent Politechniki Wrocławskiej, kierunku Informatyka na Wydziale Elektroniki. Posiada kilkuletnie doświadczenie w realizacji projektów informatycznych, od bardzo małych po naprawdę duże. Na codzień pracuje bawiąc się działaniem w jego firmie świadczącej zautomatyzowane usługi dla biznesu. Lubi skuteczne działanie, niezależnie od tego, czego dotyczy.

Doradza w zakresie:

  • w jaki sposób szybko i (prawie) za darmo stworzyć prostą, lecz przejrzystą stronę www organizacji
  • jakie oprogramowanie i sprzęt kupić dla organizacji i gdzie można znaleźć te rzeczy za 10-20% ceny (oferty firm IT dla NGO)
  • jak i z kim współpracować w kwestiach IT w organizacji
  • co jest najważniejsze pod kątem IT przy zakładaniu i prowadzeniu organizacji

Obowiązują zapisy: p.wojtyczka@sektor3.wroclaw.pl

Konsultanci

beata_pBeata Partyka – konsultant ds. projektów scentralizowanych Komisji Europejskiej (Erasmus Plus, Kreatywna Europa, Horizon 2020, Youth Employment Initiative, COSME, Connecting Europe Facility, Life)

Z wykształcenia specjalista ds. badań społecznych. Współpracę z organizacjami pozarządowymi rozpoczęła podczas studiów we Włoszech (Youth Action for Peace-Italia, ANFFAS), po ich ukończeniu zawodowo zajęła się realizacją projektów europejskich dla E.Ri.Fo i koordynacją programu „Management organizacji trzeciego sektora” w Fundacji Adjuvantes. Po 10 latach wróciła do Polski, aby kontynuować pracę w sektorze pozarządowym. Zrealizowała kilkanaście projektów europejskich dotyczących rozwoju usług dla sektora pozarządowego, edukacji poza formalnej, edukacji i przedłużania życia zawodowego seniorów, rozwoju demokracji lokalnej, wolontariatu. W 2007 roku wzięła udział w międzynarodowym projekcie badawczym „Ethics and CSR”. Współautorka systemu monitorowania rozwoju kompetencji wolontariuszy Civil Service Apprenticeship. Regularnie uczestniczy w szkoleniach i konferencjach Vital Voices Poland. Zawodowo zajmuje się realizacją projektów badawczo-edukacyjnych, współpracą międzynarodową (partnerstwa europejskie) , współpracą międzysektorową (publiczny – prywatny-społeczny) oraz fundraisingiem.

Konsultuje w zakresie:

  • pozyskiwania środków ze źródeł publicznych
  • pozyskiwania środków ze źródeł prywatnych
  • współpracy z firmami
  • współpracy międzynarodowej
  • możliwości finansowania projektów w ramach programów europejskich
  • konsultuje wnioski w j. angielskim i w j. włoskim
  • pomaga w poszukiwaniu partnerów zagranicznych
  • narzędzi zarządzania projektem międzynarodowych
  • cyklu międzynarodowego projektu partnerskiego

Zapisy: b.partyka@sektor3.wroclaw.pl

beataBeata Szklarz – konsultant ds. księgowości i kadr w ngo

Konsultuje w zakresie:

  • Księgowość organizacji pozarządowych
  • Sporządzanie planów finansowych
  • Rozliczanie dotacji
  • Ubezpieczenia społeczne
  • Podatki

 

Obowiązują zapisy: +48 71 359 75 00 (sekretariat Centrum SEKTOR 3)

 

 

 

monikaMonika Kowalczyk – radca prawny, konsultacje specjalistyczne w zakresie prawa dla ngo

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunkach: prawo oraz zarządzanie i marketing, specjalność: zarządzanie jednostkami gospodarczymi. Ukończyła aplikację sądową w Sądzie Okręgowym w Legnicy. Obecnie jako radca prawny, prowadzi samodzielną kancelarię prawną. Od 2005 roku jest Dyrektorem Biura Poselskiego Posła na Sejm RP Sławomira Piechoty.
Od 15 lat współpracuje z organizacjami pozarządowymi w różnych dziedzinach, w tym przez 6 lat zajmowała się współpracą ngo z administracją publiczną. Jest członkiem zarządu Dolnośląskiego Forum Integracyjnego. Ukończyła szereg kursów i szkoleń, m.in.: „Helping People with Disabilities and Chronic Medical Needs” – szkolenie przeprowadzone przez The University of North Carolina at Charlotte, „Zarządzanie personelem”,  „Opieka socjalna w Unii Europejskiej realizowana przez organy samorządowe w Niemczech w zakresie rozwiązywania problemów uzależnień oraz opieki nad rodziną i niepełnosprawnymi”, „Polityka socjalna w Unii Europejskiej realizowana przez organy samorządowe w Holandii ze szczególnym uwzględnieniem problemów uzależnień od narkotyków i alkoholu oraz zapobiegania i leczenia HIV/AIDS”,  „Mediacja między ofiarą i sprawcą”.

Doradza w zakresie:

  • Podstawy prawne tworzenia organizacji pozarządowych (fundacji, stowarzyszeń):

1. wymogi formalne (dokumenty, opłaty),
2. postępowanie odwoławcze w postępowaniu rejestrowym,

  • Postępowanie sądowe w przedmiocie uzyskania statusu organizacji pożytku publicznego (postępowanie rejestrowe i koszty);
  • Działalność pożytku publicznego:

1. działalność nieodpłatna pożytku publicznego,
2. działalność odpłatna pożytku publicznego,
3. działalność gospodarcza,

  • Zasady współpracy organizacji pozarządowych z administracją publiczną;
  • Finansowanie działalności pożytku publicznego ze środków publicznych;
  • Wolontariat;
  • Spółki prawa handlowego, a działalność w sferze pożytku publicznego;
  • Konsultowanie projektów umów najmu, użyczenia, użytkowania i innych;
  • Prawo pracy – zawieranie umów:

1. o pracę,
2. o dzieło,
3. zlecenia,

  • Inne porady w zakresie zadań publicznych realizowanych przez organizacje pozarządowe.

Obowiązują zapisy: +48 71 359 75 00 (sekretariat Centrum SEKTOR 3)

jacekJacek Karasiński – konsultant ds. tworzenia projektów i pozyskiwania funduszy ze źródeł poza samorządowych, w tym PL, UE, EOG

Z wykształcenia prawnik. Od kilku lat współpracuje z organizacjami pozarządowymi w zakresie pozyskiwania funduszy na działalność statutową. Posiada doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu projektami finansowanymi ze „środków unijnych” w tym między innymi: POKL, IW Equal, ZPORR, SPO RZL, EOG, Kultura i inne. Współpracuje z samorządami w zakresie wypracowania strategii rozwoju i tworzenia partnerstw międzysektorowych. Specjalizuje się w projektach z zakresu rynku pracy, kultury, ekologii, badań socjologicznych. Ponadto zajmuje się obsługą prawną podmiotów III sektora.

Doradza w zakresie:

  • Doradztwo w poszukiwaniu źródeł finansowania projektów organizacji pozarządowych (środki krajowe, środki unijne, programy Unii Europejskiej i inne)
  • Porady w zakresie aplikowania i rozliczania środków z dotacji
  • Konsultacje założeń projektowych ( cele, działania, rezultaty, harmonogram, budżet)
  • Pomoc w kreowaniu pomysłów projektowych
  • Pomoc w przygotowaniu projektów – wymogi formalne i merytoryczne
  • Sprawozdawczość projektowa
  • Tworzenie i prowadzenie projektów partnerskich

Obowiązują zapisy: +48 71 359 75 00 (sekretariat Centrum SEKTOR 3)

Pracownicy obsługi

  • Anna Kozłowska
  • Maciej Sawicki